کفسابی

کف سابی - کفسابی

کفسابی

کف سابی - کفسابی

بهترین راه هاجهت نظافتِ کف سابی سرامیک

ارسال شده در بهمن ۲۰, ۱۳۹۴کف ساب

بهترین راه هاجهت نظافتِ کف سابی سرامیکبهترین راه هاجهت نظافتِ کف سابی سرامیک  

بهترین راههای در نظافتِ کف سابی سرامیک به فکر این هستید که چطور زمین کف تان را تمیز نمایید؟ آیا تمیز کردن فرش، کف پارکت، سرامیک و … برای شما سؤال شده می باشد؟
در پاسخ باید گفت که بهترین راههای نظافتِ کف سابی سرامیک,راههای نظافتِ کف سابی سرامیک,نظافتِ کف سابی سرامیک,نکات مهم نظافت کف,نکات کلیدی نظافت کف,نکات کف داری مفید
به این صورت که قطعاً هر روز یا هر چند روز یکبار این کار را انجام می دهید ولی حتماً می خواهید بدانید که چه کارهایی می گردد انجام داد تا از کثیف شدن زود هنگام آن جلوگیری نمایید یا اینکه چگونه بهتر می توانید این کار را انجام دهید. تمیز کردن قسمت های مختلف کف را در شماره های قبل گفتیم و حالا نوبت به یک قسمت مهم می رسد و آن کف سابی سرامیک می باشد.

چند اصل مهم برای هر کفی

۱- تمیز کردن معمول کف سابی سرامیک برای عمر زیاد و همچنین زیبایی آن بسیار مؤثر می باشد. آلودگی ها باید به سرعت با کمک جارو یا جاروبرقی و در صورتی که مایعات باشد باکمک تی پاک شود تا پس از گذشت مدتی از آن مجبور به خراشیدن و کارهای دیگر نباشید. زمین های به صورت پارکت و موزاییک و … قبل از شست وشو با مایع و شست وشوی مربوط باید با جارو کاملاً تمیز شود.
۲- برای قسمت هایی از کف که معمولاً پررفت و آمد می باشد و زیاد عبور و مرور در آن می باشد سعی نمایید از فرش یا یک قالیچه می باشدفاده نمایید تا در آن قسمت ها به زمین آسیبی نرسد. حتی می توانید قالیچه را روی فرش هم بیندازید تا به فرشتان کمتر آسیب برسد.
۳- قبل از اینکه شروع به تمیز کردن زمین بنمایید، ابتدا ببینید که کدام مواد برای زمین شما مناسب می باشد و آسیبی به آن نمی رساند. حتماً سعی نمایید کار تمیز کردن را با دست انجام دهید.

۴- هنگامی که می خواهید روی فرش را با جاروبرقی تمیز نمایید، سر جارو برقی را در حالت فرش قرار دهید یعنی عاج های مویی فرش را به داخل دهید. حومی باشدان باشد هنگامی که می خواهید سطوح پارکتی یا موزاییکی و یا سرامیکی را تمیز نمایید، مجدداً عاج های مویی را خارج نمایید چون ممکن می باشد به اینگونه کف ها صدمه وارد کند.
۵- صندلی و میز معمولاً به کف های غیر فرشی آسیب می رساند. سعی نمایید حتی الامکان از وسیله ای برای گذاشتن زیر پایه های میز و صندلی می باشدفاده نمایید تا درهنگام حرکت کردن فرش و میز به کف سابی سرامیک تان آسیبی نرسد. برای این کار می توانید از یک تکه کوچک موکت یا وسایلی که به این منظور تهیه شده می باشد می باشدفاده نمایید.
۶- می باشدفاده از پادری: در واقع می باشدفاده کردن از یک تکه فرش کوچک یا حتی موکت سبب می گردد تا شما به هنگام ورود به کف بسیاری از آلودگی ها مثل خاک، شن، گل، سنگ ریزه و آشغال را با کفش هایتان وارد کف ننمایید.
۷- افراد خانواده را مجبور نمایید تا کفش هایشان را دم در و هنگام ورود به منزل از پایشان خارج کنند. این کار هم باعث کاهش ورود گرد و خاک به داخل منزل می گردد. بچه ها در بیش تر موارد معمولاً در آوردن خاک به منزل با کفش هایشان مشهورند. در عین حال کفش های عاج دار علاوه بر آوردن سنگ ریزه به منزل باعث رساندن آسیب به کفسابیسرامیک هم می گردد.

حالا نوبت به مرحله اصلی و تمیز کردن کف های مختلف خواهد رسید.

کف های پارکت

پارکت و زمین هایی که با پارکت پوشیده شده اند بسیار حساسند و نباید همانند کف های سرامیکی و موزاییکی با آن رفتار کرد. رسیدن آب به پارکت در هنگام تمیز کردن به منزله خراب شدن قسمت هایی از پارکت و باد کردن آن می گردد. هر چه نباشد به هر حال چوبی می باشد.
۱- معمولاً زمین های پارکتی توسط واکس ها و روغن های مخصوص براق می شوند. پس از انجام این کارها یک قطره آب روی یکی از قسمت های پارکت بریزید و چند لحظه صبر نمایید تا خشک شود. اگر دایره یا لکه سفیدی ایجاد شد، مطمئن باشید که این قسمت و سایر قسمت ها کاملاً تمیز می باشد. حالا می توانید با تی های مخصوص زمین های پارکت، یعنی همان تی های خشک روی آن و سایر قسمت ها را تمیز نمایید.
۲- لازم نیست هر روز این کار را برای کف سابی سرامیک تان انجام دهید. چون سنگ سابی زیاد از این پاک کننده ها هم موجب رساندن صدمه می گردد. هر ۱۰ یا ۱۴ روز یکبار می توانید از این روش می باشدفاده نمایید یا حتی دیرتر.
۳- معمولاً موادی هستند که مخصوص تمیز کردن کف های پارکت می باشد. این مواد عموماً به صورت اسپری و روغن هستند. برای تمیز کردن کف های پارکتی حتماً از این گونه مواد می باشد استفاده نمایید.

بهترین راه هاجهت نظافتِ کف سابی سرامیک

کف های سرامیکی و موزاییکی

مهمترین نکته در اینگونه کف ها، قابلیت تمیز شدن آسان آن همی باشد. این زمین ها بسیار ساده تمیز می شوند. با انجام مراحل زیر قطعاً مشکلی برای تمیز کردن این کف ها برای شما پیش نخواهد آمد.
۱- کاملاً زمین و کف را توسط جاروبرقی و یا جاروی دستی تمیز نمایید و جارو بکشید. مطمئن باشید که هیچ آلودگی و جسمی مانند خرده های غذا یا مو روی زمین نمانده باشد.
۲- در پایان و پس از خشک شدن زمین برای تمیز کردن بیشتر می توانید دوباره از جارو می باشد استفاده نمایید و مواد احتمالی باقیمانده را از روی زمین پاک نمایید.

۳- حالا نوبت شست و شوی مرطوب جوهر نمک می باشد. برای این کار به سادگی می توانید با آب گرم این کار را با تی انجام دهید. انواع و اقسام مواد شوینده کف و خوشبوکننده هم در بازار یافت می گردد که می توانید برای تمیز کردن کف هایی اینگونه، از آن می باشدفاده نمایید.
فرش، موکت و …
ایرانی ها خودشان می باشد تمیز کردن فرش هستند و قطعاً نیازی به توضیح ما هم نیست اما برای اینکه مطلب ناقص نماند این تکه را هم اضافه کنیم. برای تمیز کردن فرش با می باشدفاده از جاروبرقی و کشیدن آن روی فرش می توانید به راحتی فرش را تمیز نمایید. با می باشدفاده از این روش های ساده انواع و اقسام زمین ها را تمیز نمایید، بدون کوچکترین زحمت اضافی.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.