فقر محتوایی از عوامل رکود مطالعه در جامعه است

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس محمدیان، روز دوشنبه در مراسم رونمایی از کتاب "رسانه‏ ایران: ۱۱۰ نکته رسانه ای برای مدیران عالی رتبه" در مشهد افزود: در دوران رشد و شکوفایی اندیشه های نوین استفاه از کتابهای نوین با توجه به پیشرفتها یکی از عوامل موثر در افزایش سرانه مطالعه است.

وی بیان کرد: امروز عصر انقلاب فناوری، رشد و نمو رسانه‌ها است، در تاریخ حیات بشری آنچه که ماندگار بوده و هیچ جایگزینی برای آن تعریف نشده، کتاب است.

محمدیان خاطر نشان کرد: از صدر اسلام با نزول قرآن کریم تا به امروز هر آنچه که در جهان اتفاق افتاده است همه رسانه ای بوده، انقلاب ما رسانه ای و دین اسلام، دین رسانه ای بود، از ظرفیت رسانه برای بیان و تبلیغ دین اسلام استفاده شده است.

این مسوول با بیان اینکه کتابی ماندگار است که بتواند نیاز دانشی مخاطب را برطرف کند، افزود: کتاب اعجاز قرن است، هر فردی با هر اندیشه و مکتبی می تواند با یک کتاب خوب و غنی در جامعه خود عامل پیشرونده باشد.

وی ادامه داد: کتاب ابر رسانه امروز است، امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهیدان شاهد شکست قلم و پایان حاکمیت تبلیغاتی غرب هستیم، اگر در تولید کتاب نگاهی پژوهشی و به دور از کلیشه وجود داشته باشد، جامعه ای متخصص و آگاه پرورش می‌یابد.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور ادامه داد: امروز کشور ایران با یک بلوغ فکری و همگام با شعار "ما می توانیم"، در عرصه تولید محتوا در قالب کتاب می تواند پیشرو باشد.

محمدیان گفت: در عصر امپریالیسم غربی، غولهای رسانه ای با صرف هزینه و راه اندازی جنگ نرم قصد نفوذ و صدمه زدن به بدنه نظام را دارند، در دموکراسی اداری وظیفه مسوولین است که با توجه به زمانه و درک ظرفیت قدرت و جهش نهادهای مردمی مستقل و آگاه ، با این جریان مقابله کنند.

وی افزود: در طول تاریخ اثبات شده جایی که مردم حضور داشته اند، هر انقلاب و حرکتی به ثمر رسیده و روند رو به رشدی را تجربه کرده است، پرچم استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی را از مشهد شروع می کنیم تا به عنوان سربازان جنگ نرم در راستای مقابله با امپریالیسم دیکتاتوری غرب بتوان به پیروزی های قابل توجه دست پیدا کرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: کتاب "رسانه ایران" به نوعی بازوی فکری، فرهنگی و رسانه ای کارگزاران دولتی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: این کتاب دستاوردهای چندین ساله کار رسانه‌ای "سید مهدی امیری" است و در این اثر به نکات مهم و مورد نیاز یک مدیر در حوزه رسانه به خوبی پرداخته شده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، خاطر نشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، امروز مدیران باید مدیران طراز گام دوم انقلاب باشند و در کنار تمام پیوستها باید پیوست رسانه ای نیز داشته باشند، چرا که امروز با جنگ رسانه ای و نرم افزاری مواجه هستیم.

در این مراسم از کتاب "رسانه ایران" ۱۱۰ نکته رسانه‌ای برای مدیران عالی رتبه "نوشته سید مهدی امیری، رونمایی شد.

Author: aminkav

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.